11 Şubat 2008 Pazartesi

Bir Kitap: "Eylemsel Yetke"




Faiz CEBİROĞLU

Ben çocuklara inanıyorum. Bu yüzden umutluyum.”

“Ben çocuklara inanıyorum. Bu yüzden de mutluyum!”


Kitabın Önsözü:

Pedagojik Yazılar 1, 2006 ile 2007 yılları arasında, değişik gazete, dergi ve sitelerde yazmış olduğum makalelerdir. Bunlara, tabir taciz ise, “Köşe Yazıları” demek daha doğru olur. Makalelerim, iki anabaşlık altında ve iki bölümden oluşmaktadır: Bütünlüklü Gelişim ile Dil ve Komünikasyon.

Makalelerimi yazarken oldukça “açık” ve “net” olmaya çalıştım. Artık “kıvırtma” ve “karmaşık” fikirlerle “edebiyat” yapmanın bizlere yarar sağlamadığını çok iyi biliyorum.

Açık ve net olmak, yaşamın her alanında daha temiz daha iyi olmak demektir.

Açık ve net olmak, daha temiz ve daha iyi yürümenin ilk işaretleri oluyor.

Açık ve net olmak, ideal geleceği kurmanın özgüveni oluyor.

Pedagojik Yazılar’daki ana halka, çocuğun “bir bütün” olduğu noktasıdır. Bütün olmak, insanın her yönüyle gelişmesi demektir:

- Çocuğun duyu organlarını geliştirmesi
- Çocuğun motorik (devinimsel) gelişimi
- Duyguların gelişimi
- Sosyal gelişim
- Bireysel gelişim
- Bilincin gelişimi
- Dilsel gelişimdir.

Pedagojik yazılarım işte bu noktalara ilişkin fikirlerden oluşuyor.

Pedagoji aynı zamanda siyasettir. Siyaset, taraf tutmaktır.

Çocuklarımızı nasıl ve hangi toplum çerçevesinde yetiştirmeliyiz?

Çocuk yetiştirmeye ilişkin insani ve toplumsal bakışımız nedir?

Tüm bu sorular, çocuğun “yetişim” ve “gelişiminde” belirleyici olan sorulardır.

Makalelerimi yazarken, böylesi bir perspektif içinde, fikirlerimi dile getirdim. Bu perspektif doğrultusunda, pedagojiye ilişkin, siyasal bakışımı ve “tarafımı” belirtmiş oldum.

Bu pedagojik köşe yazıları dışında, basıma hazır olan başka çalışmalarım da var. Bunlar:

- Siyasi Yazılar
- Müzik Yoluyla Dilin Gelişimi
- Çocuğun devinimsel Gelişimi (0 -3 yaş)
- Çocukların Doğayla ilişkileri
- Günümüzde Çocuklar ve Yaşlılar arasındaki ilişkiler
- Özürlü Çocukların Topluma Entegrasyonu
- Özürlü Çocuklarda Yaşam Kalitesi.

Bu pedagojik çalışmalarımı ilerde okuyuculara ulaştırmak istiyorum.

Görevimiz, bütün yönleri ile gelişmiş çocuklar yetiştirmektir.

Görevimiz, “kompetan” çocuklar yetiştirmektir.

Ben çocuklara inanıyorum. Bu yüzden umutluyum.

Ben çocuklara inanıyorum. Bu yüzden de mutluyum!

---------------------------------------------

* Alter Yayınevi’nde yayınlanan “Pedagoji Yazılar 1, Eylemsel Yetke” kitabına yazmış olduğum önsözü okuyucularla paylaşıyorum.
www.alteryayincilik.com

-------------------------------------------

Hiç yorum yok: