4 Ağustos 2008 Pazartesi

Halkın Yarattığı Simgeler Yok Edilemez!..



Mustafa Elveren – Em. Öğrt.

Bu yılki 8. Munzur Kültür ve Doğa Festivali, ''Gelin Canlar Bir Olalım Munzur’da Semah Duralım'' sloganıyla, Dersim İsyanı’nın Önderi Seyit Rıza’nın anısına armağan edilmesi, ülke barışı için çok önemli olduğunu düşünüyorum. Bu festival hiç kuşkusuz barışa önemli ölçüde katkı sunacaktır. Ancak, Tunceli’deki Devlet yetkililerinin Pir Seyit Rıza’nın posterini yasaklaması kararı, benim gibi tüm Dersim halkını derinden üzmüştür. Bu resmi ideoloji zihniyeti değişmediği sürece, ülkemizde barışın sağlanması mümkün değildir.

Pirim Sey Riza’nin posterini “suç ve suçluyu övme” gibi küçük düşürücü ve hakaret içeren bir gerekçeyle yasaklanması bizleri daha da çok üzmüştür. Çünkü, Pirim suçlu değil, tam tersine tıpkı dedesi Pir Sultan Abdal gibi bir halk hareketinin önderidir. Pir Sultan Abdal, Seyit Rıza ve Mazlum Doğan gibi halka mal olmuş simgeleri yok etmeye hiç kimsenin gücü yetmez. Bu devlet olsa bile.

Halkın yarattığı Pir Sultan Abdal, Seyit Rıza ve Mazlum Doğan gibi değerler, hiçbir örgüte veya kuruluşa mal edilemez. Bir çok kişi, örgüt ve kuruluş bu değerlere sahip çıkabilirler, hatta “terörist, eşkıya, bölücü” gibi suçlayıcı sözcükleri kullanmamak kaydıyla eleştirebilir ve karşı da olabilirler. Bu anlamda, http://www.gomanweb.com/ sitesi Dersim İsyanı önderi Seyit Rıza’nın ve Özgürlük Meşalesi Mazlum Doğan’ın resmini logosuna yerleştirmek suretiyle, yeni bir Dersim profili yaratarak, bir ilki gerçekleştirmiştir. Bir çok tehdit ve baskıya rağmen, bu çizgisinden taviz vermemiştir.

Seyit Rıza’nın idam sehpasında söylediği “Sizin yalanlarınızla, hilelerinizle baş edemedim. Bu bana dert oldu. Ben de sizin önünüzde diz çökmedim bu da size dert olsun” bu sözlerinden önemli mesajlar çıkarabiliriz.

Biz Dersim halkı olarak bu değerlerimize her zaman sahip çıkmalı ve onların anılarına bağlı kalmalıyız. Artık, günümüzde en büyük silahın kalem ve diploması olduğunu kavramalıyız. O nedenle bu simgelerimizi kin ve düşmanlık için değil, barış ve özgürlük amacıyla kullanmalıyız.
Bu vesileyle bir kez daha Dedem Pir Sultan’ı, Pirim Seyit Rıza’yı ve Köylüm-arkadaşım Özgürlük Sembolü Mazlum Doğan’ı saygı ile anıyor, hatıraları önünde eğiliyorum. 03.08.2008

Hiç yorum yok: