12 Eylül 2008 Cuma

Türkiye’de 12 Eylül Filmi Yapılamamıştır.






Haber: Murat Altunöz/Hatay

Ünlü Sinema Oyuncusu Nur Sürer, Türkiye’de 12 Eylül filminin daha yapılamadığını ve yapılanların 12 Eylül Filminin olmadığını söyledi.
Antakya’da düzenlenen 12 Eylül Darbesi protestosuna katılmak için gelen ve burada basının sorularını yanıtlayan Ünlü Sinema ve Şuan Asi Dizisinin oyuncusu Nur Sürer:
“ Maalesef ben tarihe baktığımda 12 Eylül Filmi çekemedik. Bazı 12 Eylül Filmleri çekildi ama bu o günün duygusal olarak bize yansıttı orada yaşananları bize gerçek anlamıyla yansıtmadı. Ben şuan inanıyorum 12 Eylül Darbesiyle yüzleşmeden onun filmini çekemeyeceğiz” şeklinde konuştu.

12 Eylül darbesinin sona ermediğini ve izlerinin halen sürdüğünü belirten Sürer; 12 Sonrası kendimizle yüzleşemediğimiz için iyi filmler ortaya koyamadık. Arjantin’de ve batı ülkelerinde çok iyi darbe filmleri yapıldı. Orada yapılan darbeler tam anlamıyla sahneye yansıtıldı biz bunu bir türlü yapamadık. Ama ileride yapacağımıza inanıyorum. Öncelikli olarak diğer ülkelerde darbe yapanların yargılanması gerekir maalesef bizim ülkemizde darbe yapanlar halen villalarda yaşıyor ve halen ülkemizde darbelerde bahsediliyor. Çok geçmişe gitmemiz gerekir, hesaplaşma en baştan olmalı diye düşünüyorum” dedi.

Bugün Eski genel Kurmay başkanı, Bülent Ecevit, Tansu Çiller ve çok sayıda insanın yargılanması gerektiğine inandığını söyledi.

Hiç yorum yok: