26 Mayıs 2008 Pazartesi

”Çocuk ve Okuma Kültürü Sempozyumu"

”Çocuk ve Okuma Kültürü Sempozyumu", yapıldı.

Haber: Müslüm KABADAYI

Eğitim Sen Ankara Şubeleriyle Türkiye Yazarlar Sendikası Ankara Temsilciliği tarafından düzenlenen "Çocuk ve Okuma Kültürü Sempozyumu" 24-25 Mayıs günleri Ankara'da gerçekleştirildi.

4 oturumda konuyla ilgili bilim insanlarının, yazarların ve öğretmenlerin bildirilerinin sunulup tartışılmasından sonra "Çocuk Buluşması" başlığıyla yapılan, öznesinin çocuklar olduğu etkinlikle sempozyum bitirildi.

Prof.Dr. Sedat Sever, Prof.Dr. Ali Gültekin, Prof.Dr. Binnur Yeşilyaprak, Prof.Dr. Bülent Yılmaz, Doç.Dr. Kemal İnal, Doç.Dr. Leyla Uzun, Yrd.Doç.Dr. Necdet Neydim, Yrd.Doç.Dr. Ömer Adıgüzel, Öğretim Görevlileri Yusuf Çötüksöken, Cemil Kurt gibi akademisyenlerin "Metin-Okuma İlişkisi", Okuma Kültürü ve Medya", "Yazınsal Ürünlerde Dil Sorunları", "yaratıcı Bir Süreç Olarak Okuma", "Okuma Kültürünü Geliştirmede Yaratıcı Drama", "Bibliyoretapi: Okuma İle Sağaltım" başlıklarında birikimlerini paylaşıp tartıştılar. Yazar Sevim Ak'ın YİBO'larda yaptığı okuma çalışmalarından edindiği gözlemler, ülkemizin okullarının gerek kitaplıkların eksik ya da çocuklarla ilgisi olmayan gerici yayıonlarla dolu olması, gerekse öğrencilerin beyinlerinin gerici öğelerle doldurulması noktalarında çarpıcı veriler sunmaktaydı. Bu durum, Eğitim Sen ve TYS başta olmak üzere eğitim emekçilerine, aydınlara büyük sorumluluk ve görev yüklemekte.
TÖB-DER MYK üyelerinden Nabi Belekoğlu'nun sunduğu "Çocuk Kitaplarında Nitelik Arayışları: Bir Okuma Projesi ve Öneriler" başlıklı bildiri ise, eğitimcilerin neler yapması gerektiğine dair oldukça somut veriler ortaya koydu. Bu arada Eğitim Sen'in, Yurtsever Cephe Eğitim Emekçileri İnisyatifi tarafından 2005'te Danıştay'a açılan "Yapılandırmacı Müfredatın İptali Davası"nı önemsememesinin ne denli yanlış bir tavır olduğunu gösterdi. Çocuklarımıza okutulan kitapların, estetik, bilimsel ve eğitsel açıdan ne denli uzak olduğunu; 60'a yakın yayınevinden seçilen 2000 civarındaki çocuk kitaplarının elenerek okunabilir kitapların bir kataloğunun oluşturulduğunu vurgulayan Nabi Belekoğlu'nun, bir grup eğitimciyle yürüttükleri bu çalışmanın başka bölge ve alanlarda da geliştirilmesi gerektiği uyarısı önemliydi.

Sempoyumun en hareketli bölümüyse "Çocuk Buluşması"ydı; bir ilköğretim okulundaki çocukların kolektif kitap çıkarma serüvenlerinden Erdal Öz'ü tanıtan sunumlarına, bir okuma öyküsünden okuma kültürünü tartışmaya kadar genişleyen çocuk buluşması sonrasında tüm çocuklara kitap armağan edildi. Yüzlerce çocuğun ve velinin katıldığı bu etkinlik, ülkemizin cemaat sermayesi eliyle emperyalizm tarafından ortaçağ karanlığına sürüklenmeye çalışıldığı bir dönemde, eğitim alanında neler yapmamız gerektiği konusunda oldukça zengin veri sundu. Geleceğimizi kuracak çocukların yurtseverlik bilinci, eleştirel okuyup gerçekçi tartışmalar yapan, ürettiklerini arkadaşlarıyla paylaşan, hak arama davranışı geliştiren kişiler olarak yetiştirilmesi için kitapların nasıl değerlendirileceğine dair, eğitimcilere, anne-babalara epey katkıda bulunan bu sempozyum gibi etkinliklerin yaygınlaştırılması ve sıklaştırılması gerektiği katılımcılarca dile getirildi.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Bu "haber"de tek kelimeyle ciddi bir ayıp oluşmuş... Sempozyumda bildiri sunan "akademisyenler" nedense anılmış da yine onlar kadar önemli bildiriler sunan öğretmen ve yazarlar tam bir "maharet"le gözardı edilmiş... Bu yoksa, haberi yazan Sayın Kabadayı'nın bazı adlara yönelik "antipatisi"nin bir ürünü olmasın? Yoksa, "sol"un ünlü fraksiyon hesaplarının mı ürünü?
Bir de emekten vb. söz ediyor, yazık!..