16 Ağustos 2008 Cumartesi

ALINTILAR VE YORUMLAR



Mustafa Elveren (Em. Öğrt.)

mustafaelveren@gmail.com

Sıkça takip ettiğim yazarlardan Sayın Hasan Bildirici’nin 11 Ağustos 2008 Pazartesi Günü Kurdistan-post Sitesi’nde yayınlanan “Uyuşuk zamanlar” başlıklı yazısından yaptığım kısa bir alıntıyı aşağıya aktararak sizlerle paylaşmak istiyorum.

“Geçenlerde Abdulmelik Fırat Amca ne demişti:

“Devlet içinde bazı kişilerle görüştüm. PKK’yi, Kürtleri İslam dininden uzaklaştırmak için kurmuşlar!”

… Şu iki cümleyi neresinden alsam elimden düşüyor. Yerden kaldırıyorum bir daha düşüyor. Kendisinin konuştuğu devlet hangisi, PKK’yi kuran devlet hangisi diye düşünürken, eski bakanlarımızdan Şerafettin Elçi Bey’in Zaman gazetesinde PKK ile ilgili açıklamalarını okudum.

Zatı şahaneleri, PKK’nin Ergenekonla çalıştığını söylemiş.

Her iki amcamız da 30 sene sivil-sağcı Ergenekonun başı Süleyman Demirel ile mesai arkadaşlığı yapmamış olsalar, Ergenekon poşetçisi Perinçek’e tav olup gideceğiz.”

Sayın Bildiricinin bu anlamlı cümlelerini okuyunca, ben de yazının altına şu yorumu yazdım.

NE ÇOK AMCA VARMIŞ!

Melik ile Şerafettin Amcalar galiba halay oyununu çok seviyorlar. Kemal ile Yaşar Amca da bazen severek halaya katılıyorlar. Ahmet Amca da izlemekle yetiniyor. Celal ve Mesut amcalar ise, biri davul diğeri de zurna çalıyor. Fakat, hepsi de çok kötü çalıyor ve oynuyorlar. Arka planda kalan yüzlerce amcalar ise, şimdilik dua etmekle meşguldurlar. Ne çok amcalarımız varmış be! Bunların bir kısmını sabun fabrikasına mı göndersek acaba? Yok yok, bu amcalara büyük bir haksızlık olur.

Halbuki Kürd halkı kendi düğünlerinde çok iyi oynuyor. Halkımızın bu amcalara nasıl değer verdiğini, her seçimde görüyoruz. Binde sıfır nokta bir oranında oyunlarına puan veriyor. Ama, küçümsedikleri kardeşlerinin arkasında yüzde yetmiş halk desteği vardır.

Ey Amcalar, meydan sizin, buyrun istediğiniz kadar oynayabilirsiniz. Size tavsiyem, oyunu kuralına göre oynayınız. Sayın Hasan Bildirici her nedense bu amcalarıyla hiç yıldızı barışmıyor. Ben kadere inanmam ama, galiba Bildiricinin kaderinde bu amcaları varmış.

Şakanın ucunu galiba kaçırdık. Ne yapayım, Sevgili Hasan Bildirici o kadar güzel bir mizah yazmış ki, yorum yazmamak olmazdı. Ben de mizah gibi bir yorum yazdım. Tabi ki ben de o amcaların oyunu gibi kötü bir mizah sergiledim. Sabun fabrikasına gitmeye hiç niyetim yok. En iyisi bu yazıyı buradan kesmektir.

Yine çok takip ettiğim yazarlardan Sayın Mehmet Metiner’in 28 Temmuz 2008 günkü Bugün Gazetesi’nde yayınlanan “Kürt gladiosu” başlıklı makalesindeki şu cümle dikkatimi çekti. “İslamcı, sağcı veya solcu Ergenekoncular olur da Kürtçü Ergenekoncular olmaz mı?” Sayın Metiner’in bu sorusuna karşılık aşağıdaki yorumu yazdım.

ERGENEKON DEVLETİN KENDİSİDİR

“İslamcı, sağcı veya solcu Ergenekoncular olur da Kürtçü Ergenekoncular olmaz mı?” Bu soruda şu anlamı çıkarmak mümkündür. Ergenekon devletin ta kendisidir. Sayın Metiner koca bir denizin sadece bir damlasını analiz etmektedir. Bu konuları cesaretle analiz etmekte ülkemizin yararına olacağını düşünüyorum. Ancak, Ergenekoncuların Ak Parti’nin de içinde uzantılarının olabileceğini gözardı etmek, doğru sonuca varılması mümkün değildir. Olayı çok geniş kapsamlı olarak ele alınmasının gerekli olduğunu düşünüyorum.

Yazdığım bu yorum ne yazık ki sansürlenerek Bugün gazetesi tarafından yayınlanmadı.

Yazıya alıntı ile başladım, yine bir alıntı ile bitireyim. “"Olgun bir adamı dost edinmek isterseniz eleştirin, basit bir kimseyi dost edinmek isterseniz övün. Cehaletiniz ve saldırganlığınız görünsün istiyorsanız sövün." (Nelson)

İnanıyorum ki, bu yazı yayınlandıktan sonra, yorumun yorumunu yazanlar olacaktır.

15.08.2008

WEB : http://www.gomanweb.com/

Hiç yorum yok: