28 Nisan 2016 Perşembe

Tini rakısıyla büyüdük ve yürüdük(2)





Faiz Cebiroğlu


Yürüdük
Yürüyoruz!..

Bedran kardeşim de
Katıldı.
Yürüdük!
Sene mi, 1978'dir.

Antakya'da  sel,
Asi nehri taşmış
Antakya ve Dursunlu da taşmış
Her yer sel.
Sel sel yürüdük.

Yürüdük
Tini rakısıyla
Semaha dönerek
Yürüdük.

Asi nehri taşmış
Faydana karşı yürüdük.
Herkes Kâbe’de  dönerken
Bizler semaha döndük!
Yürüdük.

Yürüdük
Yürüyoruz
Kol kola
Antakya'da
Dursunlu'da
Tüm Liva İskenderun’da.

Fadıl babam seslendi
Faiz mi söylüyor?
Annem cevap verdi:
Faiz, saza ses veriyor.
Ev yankılanıyor:
”Gel gönül çıkalım seyrana doğru
Hakikat ilminden kervana doğru
Yetmişüç kelamda hakkı tutanlar
Yetişir menzile, devrana doğru!”

Faiz söylüyor!
Faiz, saz çalıyor!...
Saza ses veriyor
Ev yankılanıyor.

Yürüdük
Yürüyoruz!

Saz çaldım!
Esad'ın sazını çaldım
Saz ”çaldım” ve saz ”çaldım”
Evimiz soyulmuş
Ben kendimi ÇALDIM!

Hızır Aleyhi Selam'ı çaldım
Herkes kâbede dönerken
Liva İskenderun'u çaldım!

Dursunlu köyünde.
Kireçdağlar kahvesinde.
Herkes Kâbede dönerken
Tini rakıya ve semaha döndük!
Yürüdük!

Tini rakısıyla büyüdük
Antakya
Dursunlu köyünde.
Herkes Kâbede dönerken
Tini rakıya ve semaha döndük!

Yürüdük
Yürüyoruz…



Hiç yorum yok: