22 Mart 2008 Cumartesi

'Pis Kürt' sözüne kızdı 26 yıldır Türkçe konuşmuyor


ADİL HARMANCI, DENİZLİ (DİHA) - Ağrı'nın Diyadin İlçesi'nden göç ettiği Denizli'de oturan Cevahir Yaşlı (85) isimli kadın, çapa işinde çalıştığı ilk günlerde kendisine 'pis Kürt' denildiği için yıllardır Türkçe konuşmuyor. Kendisine 'pis Kürt' denilmesinden büyük üzüntü duyduğunu belirten Yaşlı, "Bu davranış beni Türk kadınından kopardı. 26 yıldır da onlardan uzağım, dillerini de konuşmak istemiyorum" dedi.


85 yaşındaki Cevahir Yaşlı, 1980 yılında daha iyi bir yaşam için çocuklarıyla birlikte Denizli'ye göç etti. Yaşlı, kadınlarla birlikte pamuk tarlalarında 10 yıl boyunca çapa işinde çalışırken, çocukları da inşaat işlerinde çalıştı ve hamallık yaptı. İlk başta kirada kalan Cevahir Yaşlı ve çocukları, daha sonra biriktirdikleri parayla bir ev satın aldı. İyi bir yaşam umuduyla yola çıktıkları Denizli'de insanlardan bekledikleri yakınlığı göremeyen Cevahir Yaşlı, çok mutsuz olduğunu ve bir an önce memleketi Diyadin'e dönmek estidiğini söylüyor.

'Bize 'pis Kürt' dediler'

Cevahir Yaşlı'nın Denizli'de kaldığı süre içinde canını en çok sıkan durum kimliğine hakaret edilmesi olmuş. Türk asıllı kadınlarla pamuk tarlasına çapaya gittiği daha ilk gün, bir kadının kendisine 'pis Kürt' diye hitap ettiğini belirten Yaşlı, "Birlikte çapaya gidiyorduk. Tarla sahipleri bizi arabalara bindirip götürüyorlardı. Onlara iyi davranılıyordu, ama bizi bazen araçlardan aşağı atıyorlardı. Daha ilk gün bir kadın bana 'pis Kürt' dedi. O gün bugündür Türkçe konuşmuyorum. İnat ettim konuşmuyorum. Bu davranış beni Türk kadınından da kopardı. 26 yıldır komşu olduğumuz halde onlardan uzağım, dillerini de konuşmak istemiyorum. Onlar da memleketimize geliyor, Ağrı'ya geliyor. Biz hiç birgün onlara 'pis Türk' dedik mi?" diye konuştu.

'Hep kendimi yabancı hissediyorum'

26 yıldır Denizli'de yaşamasına rağmen kendisini halen yabancı hissettiğini belirten Yaşlı, "26 yıldır buradayım, 26 yıl daha kalsam burası bana memleket olmayacak. Kürtlere iyi gözle bakılmıyor. Aramızda bir soğukluk her zaman var. Bu yüzden hep kendimi yabancı hissediyorum. Ne yapsak olmuyor. Herhalde artık Diyadin'e döneceğim. Orada kızlarım var. Burdaki çocuklarım gelmese de ben seneye Diyadin'e döneceğim" diye konuştu.

'Benim de oğlum asker sizin de'

Cevahir Yaşlı, Türk annelere çağrıda bulunarak, şunları söyledi: "Benim de oğlum asker sizin de. Bu savaşı anneler bitirebilir, çözümü anneler başarabilir. Ama yapmıyorlar. Artık bizleri inkar etmekten vazgeçmeliler. Kürtlerin de onlar kadar hakları var. Ben her türlü zorluklara rağmen kendi anadilimi unutmuyorsam, demek ki zorla dil unutturulmaz. Benim komşum bana 'pis Kürt' diyorsa demek ki aramızda bir sorun var. Yıllardır bu sorun hala sürüyorsa suçlu ben miyim? Ama biz haklıyız, biz kazanacağız. Burda bağımsız aday vardı, bana onun Kürt olduğunu söylediler, oyumu ona verdim. İnşallah Meclis bu sorunu çözer, çocuklarımız da artık ölmez"
------------------------------------------
Haber: dengemamoste.com dan alımıştır.
------------------------------------------

Hiç yorum yok: